Sałatka z Ciecierzycą, Marchewką i Ogórkiem

Kolorowa, sałatka z  pikantną ciecierzycą w roli głównej –  jest małokaloryczna, prosta i zdrowa !!!

Ciecierzyca:

Według Nutrition Database 100 gram gotowanej ciecierzycy to 7.6 gram błonnika – czyli 27 % dziennego zapotrzebowania na to substancję. Błonnik nie tylko ułatwia trawienie, czy zapobiega zaparciom, ale okazuje się być pomocny w  utrzymaniu odpowiedniej wagi.

Ciecierzyca to doskonałe źródło żelaza i folacyny. Żelazo i folacyna są  nam potrzebne do produkcji  krwi. To jednak nie wszystko –  w  tych malutkich ziarenkach znajdziemy spore ilości potasu, a także i selen. Pierwiastki potasu usuwają nadmiar soli z organizmu i  tym samym regulują ciśnienie we krwi.  Selen jest minerałem antyoksydacyjnym który neutralizuje  wolne  rodniki  i ochronia  komórek  przed uszkodzeniem.

Ciecierzycę  spożywamy pod różną postacią, popularnie w pastach typu humus, kotletach  lub w sałatkach. Można się pokusić , także o to  aby podpieczone ziarenka ciecierzycy dodawać do zup i tym samym  zamienić  powszechnie używany groszek ptysiowy na cieciorkę –  wtedy i tak zdrowa zupa będzie jeszcze zdrowsza.

salatka ciecierzycy  3Przepis na  Banalnie Prostą Sałatkę z Ciecierzycy

Marchewka

Ogórek

Papryczki shishito ( lekko słodkie a zarazem lekko pikantne zielone papryczki)

Rzodkiewka

Awokado

Ciecierzyca

Pieprz cayenne

Odrobina oleju

*** Dressing ( proporcje dowolne)

Ocet Jabłkowy

Miód

Sól

Oliwa z oliwek

Odrobina wody

Ciecierzycę przyprawiamy pieprzem cayenne.  Następnie podpiekamy ją na małej ilości oleju. Gotową ciecierzyce dodajemy do pokrojonych warzyw. Dodajemy dressing i na sam koniec awokado.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>