Bezglutenowe Naleśniki z Mąki z Ciecierzycy i Curry Tofu

Naleśniki z mąki z ciecierzycy i z curry tofu to pomysł na szybki i zdrowy lunch, śniadanie albo kolacje. Danie ma orientalny smak;  rodzynki nadadzą słodkości a przyprawa curry unikalnego smaku i zapachu. Całość jest wzbogacona sokiem z limonki, a kolendra uwydatnia świeżość potrawy. Zapewniam, że tofu przyrządzone w taki sposób nie będzie mdłę i niezjadliwe –  wręcz przeciwnie ta potrawa będzie bardzo smaczna.

Główny składnik farszu naleśnika jest tofu. Tofu jest produktem doskonale zastępującym mięso. Zawiera on komplementarne białka, minerały takie jak cynk, wapń, żelazo a także i witaminy z grupy B.

Produkty sojowe nie powinny być spożywane wyłącznie przez weganów i wegeterianinów.  Zaobserwowano bowiem, że spożywanie produktów sojowych przy diecie ubogiej w kwasy nasycone może przyczyniać się do redukcji złego cholesterolu LDL – szczególnie u osób z hipercholesterolemią. Ze względu na  te właściwości rekomendowane jest spożywanie produktów sojowych przy diecie TLC (Therapeutic Lifestyle Changes Diet – dieta dla osób z hiperlipidemią mająca na celu unormować profil lipidowy poprzez odpowiednią  skoncentrowaną dietę i aktywny tryb życia); dodatkowo sojowe produkty  i tofu rekomenduje się  dla reszty zdrowej populacji  jako okazyjny wysokojakościowy zamiennik mięsa.

 

Przepis na Naleśniki z Mąki z Ciecierzycy: 

1 filiżanki ( 90 gram ) mąki z ciecierzycyNalesnik z  maki ciecierzycy

1 filiżanka ( miarki cup) wody

Szczypior ( pokrojony w drobną kostkę)

Sól

Płatki chili

Wszystkie składniki mieszamy; następnie podsmażamy naleśniki na lekko nagrzanej patelni z odrobiną oliwy.

 

Nadzienie z Tofu: 

Papryka ( czerwona, zielona i żółta)

Tofu

Przyprawa curry

Suszone rodzynki lub żurawiny ( namoczone w wodzie przez 10 minut)

Sól i pieprz

Świeża Kolendra

Sok z limonki

+ mix sałaty  ( położony na spód)

+ opcjonalnie ser kozi lub feta

 

Pokrojone tofu przyprawiamy przyprawą curry. Następnie podsmażamy na odrobinie oleju. Po około 5 minutach dodajemy pokrojoną paprykę, świeżo kolendrę,  rodzynki, sok z limonki, sól i pieprz. Lekko podsmażamy do około 5 minut.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>