Sałatka z Jarmużem, Fasolą, Pestkami Słonecznikowymi z Sosem Mango

Pomysł na szybką sałatkę skomponowaną wyłącznie z produktów pochodzenia roślinnego zawierającej  między innymi fasolę , warzywa jak jarmuż  i  pestki słonecznikowe.

Jak pokazuje większość badań dieta bazująca na spożywaniu większej ilości warzyw, owoców, orzechów,  pestek i warzyw strączkowych jest dietą zdecydowanie zdrowszą w porównaniu do diety obfitującej w duże ilości mięsa, produkty przetworzone i znikome ilości produktów roślinnych.   

Dieta bogata w produkty roślinne ( np.  śródziemnomorska lub  DASH)  nie zawiera bowiem tak dużej ilości  cholesterolu czy nasyconych tłuszczy lecz  obfituje w nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy, minerały i różnorodne antyoksydanty. Całościowa eliminacja produktów mięsnych  może być trudna dlatego cenną modyfikacją może być tylko częściowe zastąpienie białka pochodzącego z czerwonego mięsa  na rzecz  białka  wywodzącego się z produktów roślinnych.

Zaproponowana sałatka z jarmużem zawiera pestki słonecznikowe które jak są  połączone z fasolą dostarczają organizmowi wszystkich esencjalnych aminokwasów.

Dodatkowo sałatka zawiera w witaminę C, K, potas i wapń.

 Wartości Odżywcze Niektórych Produktów:

Jarmuż: według USDA 1 filiżanka świeżego jarmużu to około 79mg potasu , 112ug witaminy K;

Pestki Słonecznikowe: według USDA 8 gram pestek słonecznika (1łyżka)  to około  45 kalorii, odrobina białka, 6mg wapnia, 2 mg witaminy E i wielonienasycone kwasy tłuszczowe;

Mango:  to przede wszystkim witamina C i potas;

Świeża Kolendra: to niesamowity orzeźwiający smak ale także i potas, prowitamina A i witamina K;

SKŁADNIKI NA SAŁATKĘ:

Jarmuż ( ja użyłam dwa rodzaje jarmużu fioletowy i zielony; fi)

Czerwona papryka

Czerwona cebula

DSC07885

Fasola  np. Cannellini która ma lekko słodkawy smak  (ja użyłam fasolę z puszki; wybierając produkty z puszki najlepiej jest wybierać produkt które nie zawierają opakowań zawierający BPA; jeżeli nie jest to możliwe to lepiej jest ograniczyć spożywanie  produktów zawierających opakowania  BPA)

Awokado

Pestki Słonecznikowe

Mango Dressing:

1 duże mango

1/3 filiżanki ( miarki cup) oliwy z oliwek

Sok z jednej limonki

2 duże ząbki czosnku

½ papryczki jalapeno

Świeża kolendra

Sól i pieprz

Składniki na dressing miksujemy w food procesorze, po czym  dodajemy sos do sałatki .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>