Bogactwo Zielonych Warzyw

 Zielone warzywa to źródło dobrych witamin, minerałów a także antyoksydantów. Dieta powinna być urozmaicona dlatego ważne jest by zawierała rożne odmiany zielonych warzyw liściastych; Na  liście tej znajdziemy:  

 

Mustard Greens – Kapusta Sitowata 

Zielone listki z wyglądu podobne trochę do szczawiu, w smaku mniej gorzkie niż jarmuż. Jak wszystkie warzywa są dobrym źródłem błonnika który wspomaga trawienie i utrzymuje nasz układ trawienny w optymalnej formie. Nadto liście kapusty sitowatej to witaminy A, K, C a także minerały jak wapń.

 

Boy Choy – Kapusta Właściwa Chińska

Boy Choy czyli Kapusta Właściwa Chińska  to kolejny przykład liściastej odmiany warzywa którego nie powinno zabraknąć w naszej diecie. Warzywo możemy przysądzać jako stir fry a także dodawać do sków. Liście tej rośliny zawierają witaminę A, C I K a także minerały jak wapń i fosfor czyli witaminy odpowiadające za zdrowe i mocne kości.

 

Swiss Chard – Burak Liściowy 

Burak Liściowy czyli warzywo liściaste podobne do liści buraka cukrowego. Nadaje się jako dodatek do soku a także warzywo pieczone na patelni z czosnkiem, solą i pieprzem.   Liście zawierają witaminę K, A, C, B a także minerały jak potas, wapń czy żelazo. Spożywanie tego warzywa zapobiega osteoporozie a także anemii.

 

Rukola 

Zielone listki o bardzo pieprzowym smaku. Nadają się jako składnik soku a także sałatek. Rukola ma wiele doskonałych wartości odżywczych. Przede wszytki jest nisko kaloryczna dlatego jest pierwotnym dodatkiem dla osoby które dbają o swoją wagę i  zdrowie. Jeżeli chodzi o mikro elementy  rukola zawiera witaminę A, K a także minerały jak żelazo. Osoby unikające produktów mięsnych powinny pamiętać o tym aby zjadać zielone warzywa  szczególnie na czczo,  gdyż w ich składzie możemy znaleźć bogactwo żelaza.

 

Jarmuż 

Niezbyt smaczne ale za to bardzo zdrowy.  W ostatnich latach jarmuż stał się  popularnym i często spożywanym produktem wśród ludzi dbających o zdrowie i laików zdrowego odżywiania. Jarmuż nadaje się do soków, sałatek, dań pieczonych na patelni a także  sprawdza się jako małokaloryczna przekąska w postaci  warzywnych chipsów. Jarmuż to przede wszystkim  witamina K , wapń a także antyoksydanty jak zresztą inne warzywa.

Jedzmy więc różne warzywa liściaste !!!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>